ZŠ a MŠ Velká Losenice

Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28
Přijímačky nanečisto - pro žáky 9. tříd
29 30
Vydání výpisu pololetního vysvědčení
31
Pololetní jednodenní prázdniny
1 2
3
Dobrovolná schůzka s rodiči k vyplnění přihlášky na SŠ
4 5 6 7
Fialový den pro wellbeing
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 1 2
Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Školní poradenské pracoviště > Asistent pedagoga

Asistent pedagoga

Renata Tvrdílová

Pracovna: kabinet č. dveří 44

+420 564 565 941
tvrdikova.skola@losenice.cz

Konzultační hodiny: po telefonické domluvě

Hana Hošková

Pracovna: kabinet č. dveří 44

+420 564 565 941
hoskova.skola@losenice.cz

Konzultační hodiny: po telefonické domluvě

Eva Rosecká

Pracovna: kabinet č. dveří 44

+420 564 565 941
rosecka.skola@losenice.cz

Konzultační hodiny: po telefonické domluvě

Lenka Ondráčková

Pracovna: kabinet č. dveří 44

+420 564 565 941
ondrackova.skola@losenice.cz

Konzultační hodiny: po telefonické domluvě

Veronika Lánová

Pracovna: kabinet č. dveří 44

+420 564 565 941
lanova.skola@losenice.cz

Konzultační hodiny: po telefonické domluvě

Asistent pedagoga

Asistent pedagoga poskytuje podporu jinému pedagogickému pracovníkovi při vzdělávání žáka či žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rozsahu podpůrného opatření nebo podle § 18 odst. 1. Asistent pedagoga pomáhá jinému pedagogickému pracovníkovi při organizaci a realizaci vzdělávání, podporuje samostatnost a aktivní zapojení žáka do všech činností uskutečňovaných ve škole v rámci vzdělávání, včetně poskytování školských služeb.

Asistent pedagoga pracuje podle potřeby se žákem nebo s ostatními žáky třídy, oddělení nebo studijní skupiny podle pokynů jiného pedagogického pracovníka a ve spolupráci s ním.

Asistent pedagoga zajišťuje zejména

  • přímou pedagogickou činnost při vzdělávání a výchově podle přesně stanovených postupů a pokynů učitele nebo vychovatele zaměřenou na individuální podporu žáků a práce související s touto přímou pedagogickou činností
  • podporu žáka v dosahování vzdělávacích cílů při výuce a při přípravě na výuku, žák je přitom veden k nejvyšší možné míře samostatnosti
  • výchovné práce zaměřené na vytváření základních pracovních, hygienických a jiných návyků a další činnosti spojené s nácvikem sociálních kompetencí

Asistent pedagoga zajišťuje zejména

  • pomocné výchovné práce zaměřené na podporu pedagoga zvláště při práci se skupinou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
  • pomocné organizační činnosti při vzdělávání skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
  • pomoc při adaptaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na školní prostředí
  • pomoc při komunikaci se žáky, zákonnými zástupci žáků a komunitou, ze které žák pochází
  • nezbytnou pomoc žákům při sebeobsluze a pohybu během vyučování a při akcích pořádaných školou mimo místo, kde škola v souladu se zápisem do školského rejstříku uskutečňuje vzdělávání nebo školské služby
  • pomocné výchovné práce spojené s nácvikem sociálních kompetencí žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Jednomu žákovi nelze doporučit současně více než jedno podpůrné opatření spočívající ve využití asistenta pedagoga. Asistent pedagoga uvedený v odstavci 3 může za tím účelem zajišťovat i činnosti uvedené v odstavci 4.

Není-li dále stanoveno jinak, může asistent pedagoga poskytovat podporu při vzdělávání žákovi nebo více žákům současně, nejvýše však 4 žákům ve třídě, oddělení nebo studijní skupině, a to s ohledem na povahu speciálních vzdělávacích potřeb těchto žáků; v případě škol, tříd, oddělení nebo studijních skupin zřízených podle § 16 odst. 9 zákona nebo jedná-li se o asistenta pedagoga podle § 18 odst. 1, může být počet žáků připadajících na asistenta pedagoga vyšší.