ZŠ a MŠ Velká Losenice

Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
Provoz MŠ o Vánočních prázdninách
Vánoční prázdniny
31
Provoz MŠ o Vánočních prázdninách
Vánoční prázdniny
1
Provoz MŠ o Vánočních prázdninách
Vánoční prázdniny
2
Provoz MŠ o Vánočních prázdninách
Vánoční prázdniny
3
Provoz MŠ o Vánočních prázdninách
Vánoční prázdniny
4 5
6
Vyučování začne
7 8 9 10 11 12
13
LVK
14
LVK
15
LVK
16
LVK
17
LVK
18 19
20 21
Setkání rodičů budoucích prvňáčků
22 23
Schůzka rodičů žáků 5. a 9. třídy k přijímacím zkouškám
24 25 26
27 28 29 30
Vydání výpisu pololetního vysvědčení
31
Pololetní jednodenní prázdniny
1 2
Drobečková navigace

Úvod > Mateřská škola > O mateřské škole

O mateřské škole

Představení školy

Třídy věkově smíšené, 2 třídy v budově mateřské školy.

Třídy jsou komplexně vybaveny dětským nábytkem - postupně obnovován, množstvím hraček dostupných dětem, učebními pomůckami, hracími koutky, samostatnými ložnicemi, nově vybavenými šatnami.

Děti se spolupodílejí na výzdobách šaten a tříd.

Možnost využívání tělocvičny v ZŠ, keramické pece v ZŠ, tělocvičny v budově MŠ (vznikla za podpory Kraje Vysočina z projektu Zdraví 21), kterou využívají děti k relaxačnímu cvičení a cvičení jógy, keramické dílničky.

Pobyt venku - k vycházkám využíváme krásné okolí MŠ (les, pole, louky, potok), školní zahradu za budovou ZŠ (herní prvky, přístřešek), přírodní zahradu za budovou MŠ.

Z historie mateřské školy

  • 1961 zahájen provoz mateřské školy
  • 1983 nová budova mateřské školy
  • 2002 sloučení se základní školou
  • 2010 trojtřídní mateřská škola
  • 2018 dvojtřídní mateřská škola

Základní informace o mateřské škole

  • Počet tříd: 2
  • Počet dětí: 38
  • Počet pedagogických pracovníků: 4
  • Maximální kapacita: 67
  • Provoz mateřské školy: 6:15-16:15

ŠVP

Naše mateřská škola zpracovává ŠVP v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem předškolního vzdělávání a v souladu s obecně platnými právními předpisy. Velkou roli hraje také lokalita, do které je mateřská škola vsazena.

Paní učitelky pracují s dětmi a snaží se naplňovat cíle předškolního vzdělávání podle RVP PV.

Při tvorbě vzdělávacího programu jsme vycházely z inovativního programu Začít spolu z jeho zásad a principů.

Vzdělávací program „Z barevných kostiček skládáme svět“ vznikl na základě analýzy podmínek mateřské školy. Nahrazuje a vychází ze školního vzdělávacího programu „Hrajeme si s Dubínkem“ a z dosavadních zkušeností pedagogů mateřské školy. Děti chápeme jako jedinečnou a neopakovatelnou osobnost, která má již v tomto věku právo být sama sebou, a právě jako taková má být akceptována. Vzdělávací program je sestaven tak, aby cestou přirozené výchovy rozvíjel osobnost samostatného, zdravě sebevědomého a tvůrčího jedince. Ve spolupráci s rodinou chceme položit základy celoživotního vzdělávání, slušného chování.

Při tvorbě školního vzdělávacího programu jsme vycházely z analýzy současného stavu.

Začít spolu

Vzdělávání je realizováno na principech vzdělávacího programu "Začít spolu".

Vzdělávací program Začít spolu je otevřený didaktický koncept, který nabízí kvalitní a ucelené vzdělávání založené na konstruktivistické pedagogice a respektujícím přístupu k dítěti.

4 principy Začít spolu

Společné vzdělávání pro všechny děti

Podporujeme rozmanitost, protože ji vnímáme jako nedílnou a cennou součást naší společnosti. Respektujeme potřeby všech dětí s ohledem na různé kulturní a sociální prostředí, ze kterého přicházejí, a úroveň jejich aktuálních schopností. Budujeme vzájemnou důvěru, respekt a dobré vztahy mezi dětmi. Vytváříme jim prostor být samy sebou i příležitost ke vzájemné spolupráci.

Aktivní zapojení dítěte

Dáváme dětem prostor učit se vlastní činností a prožitkem. Zaměřujeme se na rozvoj jejich kompetencí. Nabízíme dětem příležitost vyhledávat a zpracovávat informace, učit se z různých zdrojů, od sebe navzájem, prezentovat své myšlenky, objevovat, experimentovat, užívat rozmanité strategie řešení problémů, týmově spolupracovat, svoje činnosti si plánovat a reflektovat. Chybu považujeme za přirozenou součást učení. Podporujeme vnitřní motivaci dětí k celoživotnímu vzdělávání, které je i pro nás nezbytnou cestou rozvoje.

Učení v souvislostech

Učení plánujeme a realizujeme v souvislostech a provázanosti se životem. Využíváme autentických situací a námětů, jejichž nositeli jsou samy děti. Chceme, aby porozuměly světu, ve kterém žijí, a uměly jej kriticky reflektovat. Učení v souvislostech podporujeme časovou a organizační strukturou dne. Vzdělávání probíhá ve větších tematických celcích, v podnětném učebním prostředí uspořádaném do center aktivit.

Rodiče a komunita vítanými partnery

Vytváříme partnerský vztah s rodinami dětí a širší komunitou. Nabízíme jim různé formy spolupráce, možnost aktivně se podílet na chodu školy, zapojit se do vzdělávání dětí i budovat vztahy mezi sebou navzájem. Otevřenou komunikaci a spolupráci s rodinami považujeme za důležitý předpoklad zdárného učení a podpory rozvoje dítěte.

Webové stránky Začít spolu.