Třídy věkově smíšené, 2 třídy v budově mateřské školy.
Třídy jsou komplexně vybaveny dětským nábytkem - postupně obnovován, množstvím hraček dostupných dětem, učebními pomůckami, hracími koutky, samostatnými ložnicemi, nově vybavenými šatnami.
Děti se spolupodílejí na výzdobách šaten a tříd.
Možnost využívání tělocvičny v ZŠ, keramické pece v ZŠ, tělocvičny v budově MŠ (vznikla za podpory Kraje Vysočina z projektu Zdraví 21), kterou využívají děti k relaxačnímu cvičení a cvičení jógy, keramické dílničky.
Pobyt venku - k vycházkám využíváme krásné okolí MŠ (les, pole, louky, potok), školní zahradu za budovou ZŠ (herní prvky, přístřešek), přírodní zahradu za budovou MŠ.
Naše mateřská škola zpracovává ŠVP v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem předškolního vzdělávání a v souladu s obecně platnými právními předpisy. Velkou roli hraje také lokalita, do které je mateřská škola vsazena.
Paní učitelky pracují s dětmi a snaží se naplňovat cíle předškolního vzdělávání podle RVP PV.
Při tvorbě vzdělávacího programu jsme vycházely z inovativního programu Začít spolu z jeho zásad a principů.
Vzdělávací program „Z barevných kostiček skládáme svět“ vznikl na základě analýzy podmínek mateřské školy. Nahrazuje a vychází ze školního vzdělávacího programu „Hrajeme si s Dubínkem“ a z dosavadních zkušeností pedagogů mateřské školy. Děti chápeme jako jedinečnou a neopakovatelnou osobnost, která má již v tomto věku právo být sama sebou, a právě jako taková má být akceptována. Vzdělávací program je sestaven tak, aby cestou přirozené výchovy rozvíjel osobnost samostatného, zdravě sebevědomého a tvůrčího jedince. Ve spolupráci s rodinou chceme položit základy celoživotního vzdělávání, slušného chování.
Při tvorbě školního vzdělávacího programu jsme vycházely z analýzy současného stavu.
Vzdělávání je realizováno na principech vzdělávacího programu "Začít spolu".
Vzdělávací program Začít spolu je otevřený didaktický koncept, který nabízí kvalitní a ucelené vzdělávání založené na konstruktivistické pedagogice a respektujícím přístupu k dítěti.
Podporujeme rozmanitost, protože ji vnímáme jako nedílnou a cennou součást naší společnosti. Respektujeme potřeby všech dětí s ohledem na různé kulturní a sociální prostředí, ze kterého přicházejí, a úroveň jejich aktuálních schopností. Budujeme vzájemnou důvěru, respekt a dobré vztahy mezi dětmi. Vytváříme jim prostor být samy sebou i příležitost ke vzájemné spolupráci.
Dáváme dětem prostor učit se vlastní činností a prožitkem. Zaměřujeme se na rozvoj jejich kompetencí. Nabízíme dětem příležitost vyhledávat a zpracovávat informace, učit se z různých zdrojů, od sebe navzájem, prezentovat své myšlenky, objevovat, experimentovat, užívat rozmanité strategie řešení problémů, týmově spolupracovat, svoje činnosti si plánovat a reflektovat. Chybu považujeme za přirozenou součást učení. Podporujeme vnitřní motivaci dětí k celoživotnímu vzdělávání, které je i pro nás nezbytnou cestou rozvoje.
Učení plánujeme a realizujeme v souvislostech a provázanosti se životem. Využíváme autentických situací a námětů, jejichž nositeli jsou samy děti. Chceme, aby porozuměly světu, ve kterém žijí, a uměly jej kriticky reflektovat. Učení v souvislostech podporujeme časovou a organizační strukturou dne. Vzdělávání probíhá ve větších tematických celcích, v podnětném učebním prostředí uspořádaném do center aktivit.
Vytváříme partnerský vztah s rodinami dětí a širší komunitou. Nabízíme jim různé formy spolupráce, možnost aktivně se podílet na chodu školy, zapojit se do vzdělávání dětí i budovat vztahy mezi sebou navzájem. Otevřenou komunikaci a spolupráci s rodinami považujeme za důležitý předpoklad zdárného učení a podpory rozvoje dítěte.
© 2025 Základní škola a Mateřská škola Velká Losenice, příspěvková organizace, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti, Mapa stránek
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO