ZŠ a MŠ Velká Losenice

Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29
Provoz MŠ o podzimních prázdninách
Provoz ŠD v době podzimních prázdnin
Podzimní prázdniny
30
Provoz MŠ o podzimních prázdninách
Provoz ŠD v době podzimních prázdnin
Podzimní prázdniny
31 1
Halloweenská soutěž
2 3
4 5 6 7
Festival vzdělávání
8
Okresní kolo ČEPS Cup ve florbale dívek
9 10
11 12
Kvalifikační turnaje ve florbale mladších a starších žáků
13
Kvalifikační turnaje ve florbale mladších a starších žáků
14 15
Kulatý stůl Mgr. Jiřího Haldy
Projektový den 9. tříd k výročí Sametové revoluce
16 17
18 19
Fotografování dětí
20 21
Netradiční hodina informatiky ve čtvrté třídě
II. třídní schůzka
22
Děti ze školního sboru potěšily seniory při Kateřinském setkání
23 24
25 26
Okresní kolo ČEPS Cupu chlapců
27
Divadelní představení
28 29
Páťáci a šesťáci navštívili brněnské planetárium
30 1
Drobečková navigace

Úvod > Mateřská škola > O mateřské škole

O mateřské škole

Představení školy

Třídy věkově smíšené, 2 třídy v budově mateřské školy.

Třídy jsou komplexně vybaveny dětským nábytkem - postupně obnovován, množstvím hraček dostupných dětem, učebními pomůckami, hracími koutky, samostatnými ložnicemi, nově vybavenými šatnami.

Děti se spolupodílejí na výzdobách šaten a tříd.

Možnost využívání tělocvičny v ZŠ, keramické pece v ZŠ, tělocvičny v budově MŠ (vznikla za podpory Kraje Vysočina z projektu Zdraví 21), kterou využívají děti k relaxačnímu cvičení a cvičení jógy, keramické dílničky.

Pobyt venku - k vycházkám využíváme krásné okolí MŠ (les, pole, louky, potok), školní zahradu za budovou ZŠ (herní prvky, přístřešek), přírodní zahradu za budovou MŠ.

Z historie mateřské školy

  • 1961 zahájen provoz mateřské školy
  • 1983 nová budova mateřské školy
  • 2002 sloučení se základní školou
  • 2010 trojtřídní mateřská škola
  • 2018 dvojtřídní mateřská škola

Základní informace o mateřské škole

  • Počet tříd: 2
  • Počet dětí: 38
  • Počet pedagogických pracovníků: 4
  • Maximální kapacita: 67
  • Provoz mateřské školy: 6:15-16:15

ŠVP

Naše mateřská škola zpracovává ŠVP v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem předškolního vzdělávání a v souladu s obecně platnými právními předpisy. Velkou roli hraje také lokalita, do které je mateřská škola vsazena.

Paní učitelky pracují s dětmi a snaží se naplňovat cíle předškolního vzdělávání podle RVP PV.

Při tvorbě vzdělávacího programu jsme vycházely z inovativního programu Začít spolu z jeho zásad a principů.

Vzdělávací program „Z barevných kostiček skládáme svět“ vznikl na základě analýzy podmínek mateřské školy. Nahrazuje a vychází ze školního vzdělávacího programu „Hrajeme si s Dubínkem“ a z dosavadních zkušeností pedagogů mateřské školy. Děti chápeme jako jedinečnou a neopakovatelnou osobnost, která má již v tomto věku právo být sama sebou, a právě jako taková má být akceptována. Vzdělávací program je sestaven tak, aby cestou přirozené výchovy rozvíjel osobnost samostatného, zdravě sebevědomého a tvůrčího jedince. Ve spolupráci s rodinou chceme položit základy celoživotního vzdělávání, slušného chování.

Při tvorbě školního vzdělávacího programu jsme vycházely z analýzy současného stavu.

Začít spolu

Vzdělávání je realizováno na principech vzdělávacího programu "Začít spolu".

Vzdělávací program Začít spolu je otevřený didaktický koncept, který nabízí kvalitní a ucelené vzdělávání založené na konstruktivistické pedagogice a respektujícím přístupu k dítěti.

4 principy Začít spolu

Společné vzdělávání pro všechny děti

Podporujeme rozmanitost, protože ji vnímáme jako nedílnou a cennou součást naší společnosti. Respektujeme potřeby všech dětí s ohledem na různé kulturní a sociální prostředí, ze kterého přicházejí, a úroveň jejich aktuálních schopností. Budujeme vzájemnou důvěru, respekt a dobré vztahy mezi dětmi. Vytváříme jim prostor být samy sebou i příležitost ke vzájemné spolupráci.

Aktivní zapojení dítěte

Dáváme dětem prostor učit se vlastní činností a prožitkem. Zaměřujeme se na rozvoj jejich kompetencí. Nabízíme dětem příležitost vyhledávat a zpracovávat informace, učit se z různých zdrojů, od sebe navzájem, prezentovat své myšlenky, objevovat, experimentovat, užívat rozmanité strategie řešení problémů, týmově spolupracovat, svoje činnosti si plánovat a reflektovat. Chybu považujeme za přirozenou součást učení. Podporujeme vnitřní motivaci dětí k celoživotnímu vzdělávání, které je i pro nás nezbytnou cestou rozvoje.

Učení v souvislostech

Učení plánujeme a realizujeme v souvislostech a provázanosti se životem. Využíváme autentických situací a námětů, jejichž nositeli jsou samy děti. Chceme, aby porozuměly světu, ve kterém žijí, a uměly jej kriticky reflektovat. Učení v souvislostech podporujeme časovou a organizační strukturou dne. Vzdělávání probíhá ve větších tematických celcích, v podnětném učebním prostředí uspořádaném do center aktivit.

Rodiče a komunita vítanými partnery

Vytváříme partnerský vztah s rodinami dětí a širší komunitou. Nabízíme jim různé formy spolupráce, možnost aktivně se podílet na chodu školy, zapojit se do vzdělávání dětí i budovat vztahy mezi sebou navzájem. Otevřenou komunikaci a spolupráci s rodinami považujeme za důležitý předpoklad zdárného učení a podpory rozvoje dítěte.

Webové stránky Začít spolu.