ZŠ a MŠ Velká Losenice

Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
24 25 26 27
Školení První pomoci
28 1 2
3
Jarní prázdniny
4
Jarní prázdniny
5
Jarní prázdniny
6
Jarní prázdniny
7
Jarní prázdniny
8
Jarní prázdniny
9
Jarní prázdniny
10 11
Úvodní lekce šachového kroužku
12
Anthropos Brno (2., 3., 4. třída)
13 14
Preventivní přednáška o dopadech kouření na zdraví člověka - pro 7. a 8.třídu
15 16
17
Sbírka Život dětem
18
Sbírka Život dětem
19
Sbírka Život dětem
Okresní kolo ve šplhu 1.stupeň
20
Sbírka Život dětem
21
Sbírka Život dětem
Dětské dopoledne pro předškoláky
22 23
24 25
Výukový program Tonda obal
26 27 28
Divadlo u dvou Sluncí
29 30
31
Jarní tvoření v MŠ
1 2
Plavecký výcvik 1.lekce (3., 4. třída)
3 4
Den otevřených dveří v MŠ
5 6
Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Školní poradenské pracoviště > Výchovný poradce

Výchovný poradce

Mgr. Kateřina Králíčková

Pracovna: dveře č. 5

Tel.: +420 564 565 952

E-mail: kralickova.skola@losenice.cz

Konzultační hodiny: úterý 13:00 - 14:30 nebo po tel. domluvě 

Standardní činnosti výchovného poradce

Poradenské činnosti

  1. Kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků, tj. zejména:
    1. koordinace mezi hlavními oblastmi kariérového poradenství - kariérovým vzděláváním a diagnosticko-poradenskými činnostmi zaměřenými k volbě vzdělávací cesty žáka
    2. základní skupinová šetření k volbě povolání, administrace, zpracování a interpretace zájmových dotazníků v rámci vlastní odborné kompetence a analýzy preferencí v oblasti volby povolání žáků
    3. individuální šetření k volbě povolání a individuální poradenství v této oblasti (ve spolupráci s třídním učitelem)
    4. poradenství zákonným zástupcům s ohledem na očekávání a předpoklady žáků (ve spolupráci s třídním učitelem)
    5. spolupráce se školskými poradenskými zařízeními (poradna, centrum) a středisky výchovné péče při zajišťování poradenských služeb přesahujících kompetence školy
    6. zajišťování skupinových návštěv žáků školy v informačních poradenských střediscích krajských poboček Úřadu práce České republiky a poskytování informací žákům a zákonným zástupcům o možnosti individuálního využití informačních služeb těchto středisek
    7. poskytování služeb kariérového poradenství žákům cizincům se zřetelem k jejich speciálním vzdělávacím potřebám
  2. Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky, včetně spolupráce na přípravě, kontrole a evidenci plánu pedagogické podpory pro žáky s potřebou podpůrného opatření v 1. stupni.
  3. Zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a mimořádného nadání (vstupní a průběžné) a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami nebo mimořádně nadané žáky ve školských poradenských zařízeních.
  4. Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními při zajišťování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
  5. Příprava podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků.
  6. Poskytování služeb kariérového poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a zejména pro žáky uvedené v § 16 odst. 9 školského zákona.

Metodické a informační činnosti

  1. Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy:
    1. v otázkách kariérového rozhodování žáků
    2. s přípravou a vyhodnocováním plánu pedagogické podpory
    3. s naplňováním podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
    4. s tvorbou a vyhodnocováním individuálních vzdělávacích plánů
    5. v práci s nadanými a mimořádně nadanými žáky
  2. Zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence pedagogickým pracovníkům školy.
  3. Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách kariérového rozhodování žáků, integrace, individuálních vzdělávacích plánů, práce s nadanými žáky apod.
  4. Předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy.
  5. Poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízení v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům.
  6. Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů.
  7. Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření.